Wednesday 10 December 2014

Cabaran Bekerja Dari Rumah

Perjalanan ku bermula di sini..

Alhamdulillah sebenarnya dah lama Idah kongsikan dengan semua Kisah Idah di dalam sebuah buku yang sangat popular hasil tulisan kak Masayu Ahmad. Buku ni diterbitkan kalau tak silap Idah masa tahun 2011. Masa ni Idah aktif sangat berblog.

Jom Idah kongsikan serba ringkas kisah Idah macamana dari seorang suri rumahtangga sahaja dan kini bergelar Usahawan Internet. Insya ALLAH dalam perancangan untuk menuju ke Jutawan Muslimah.hihihi. Doakan ye.
Percaya sebelum Berjaya.

Idah mulakan bisnes online sekitar awal 2007, namun masa 2006 tu Idah dah aktif join forum Online. Masa tahun tu sangat popular dengan dunia forum dan blog. Pada Idah walaupun sekarang dah ada FACEBOOK, IG, TWEETER masih tak boleh nak dibandingkan dengan dunia forum dan blog.

Dari situ Idah kenal ramai usahawan2 internet yang berjaya antaranya Kak Lynn Otai wanitaniaga.com, Pemilik Website dan juga Isteri kepada Internet marketer yang hebat iaitu Kak Mawaddah Mypermatahati( suami Shuth Wang Cyber), Adik Lebanon ( Adly Mokhtar), peniaga-peniaga Online yang hebat Mamaboomboom, Syikin Jana, Annbatik, CtRedzuan, Kak Eja(sekarang dh hebat jadi agen hartanah yang berjaya), Kak Nad, Kak Zalpermai dan ramai lagi.

So dalam buku " JANA RM DARI RUMAH " ada Idah ceritakan perjalanan tentang kisah Idah macamane boleh terjebak menjadi seorang peniaga online tegar.
Jangan lupa dapatkan kat pasaran ye. :)







Di sinilah permulaan...

Sekarang Idah rasa sangat best dan seronok bila buat bisnes Shaklee. Walaupun banyak yang kata itu dan ini tentang dunia MLM, namun semangat Idah tak mudah goyah kerana Idah tahu ada sesuatu yang ISTIMEWA dengan Bisnes Shaklee.

Apa yang shaklee tawarkan, sistem marketing plan nya tidak menindas orang bawah, lebih mengutamakan kebaikan produk, mengutamakan ALLAH yang UTAMA serta UKHWAH yang terjalin TIDAK mungkin Idah berpaling dan menoleh ke belakang lagi.

Sekali jatuh tidak selamanya akan jatuh lagi. Itu menjadi batu loncatan untuk terus berjaya. ANDA pun mampu mengubahnya. 1 APRIL 2015 pelaksanaan GST akan bermula. Saat tu ada pelbagai 1001 macam rencah ekonomi akan berubah.

Usah tunggu lagi. Bermula lah dari sekarang! Bertindak dengan mencari serta menambah side income kerana jika sudah terhantuk baru tengadah sangatlah perit untuk bermula.

Bisnes Shaklee sangat mudah!
Jom teliti gambaran di bawah ni :


Betapa MLM sebenarnya adalah shortcut untuk membina perniagaan. Dengan Shaklee, sekurang-kurangnya 4 steps kita potong untuk membina bisnes.

Yang perlu hanyalah, marketing & mula berkongsi!

Tanya diri,ADAKAH KITA CUKUP GIAT BERKONGSI??



Pilihlah yang mana satu pilihan anda. Idah sudah pilih!

 Pendapatan tahuan mengikut rank. Alang-alang buat SHAKLEE, 
jom pastikan Kita pilih Rank yang paling tinggi iaitu MASTER COORDINATOR!


Contoh statement yang menunjukkan leadership income sehingga 6 level yang Shaklee tawarkan.

Inilah cara BERPENCEN DENGNA SHAKLEE.

Mau atau tidak? anda tentukan 



Jelaskan target kita. Usaha & Doa. InsyaAllah bila target jelas, Allah akan kirimkan idea, semangat & anak2 yang hebat. BELIEVE YOU CAN, BELIEVE ALLAH WILL !! 

Anda berminat nak join TEAM bersama EMPAYER AURA INSPIRASI SIHAT(AIS) ?
Boleh terus whatsapp ke 013-9097825 atau email ke aurasihatceria@gmail.com. Insya ALLAH Idah akan pandu dan pimpin tangan anda menuju puncak kejayaan.  

2 comments:

Amie said...

Selamat berbisnes Idah....

Ibu Fateh said...

Alhamdulillah terima kasih Amie,
Insya ALLAH, Doakan Idah berjaya ye. ALhamdulillah best dapat berkenalan dengan Amie ni

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit atau masalah kesihatan.

Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.
Copyright to Idah Arba'i
Designed by UMIESUEstudio 2015