Friday 3 October 2014

Jurnal Syukur 21






Alhamdulillah hari ni masuk hari ke-10 Program Jurnal Syukur 21 yang telah diberikan oleh Upline Shaklee Idah. Alhamdulillah Idah masih terus konsisten menulis. Terima kasih Ya ALLAH.

Dalam TeamShaklee yang Idah join, selain modul management dan marketing di berikan,ditekankan, Upline2 Idah sangat2 pentingkan amalan kerohanian. Alhamdulillah sejak join Shaklee bulan April sampai sekarang, Idah lebih konsisten lakukan Solat Sunat Dhuha, Solat sunat2 malam. Syukur...

Ada yang nak join program ni? Sangat2 Idah syorkan. Caranya mudah je..

SEBELUM TIDUR :

- catatkan 100 atau paling sedikit 10 perkara apa yang kita nak berlaku esok hari. Lepas tulis janganlah terus simpan. Baca semula, sebut, ulang, setkan kat minda dan bayangkan berulang2 kali .

BANGUN TIDUR:

-Catatkan semula segala nikmat yang kita perolehi.. tulis dan sebut...
Insya ALLAH... cth : ALhamdulillah bangun pagi rasa sihat...nikmat yg ALLAH berikan masih bernafas. hah gitu...boleh?


Tujuan program ni dibuat adalah untuk melatih sifat kerohanian dalam diri kita agar lebih bersyukur dengan nikmat yang ALLAH berikan. Usah terlalu lama termenung akan apa yang terjadi jika perkara yang tidak kita ingin berlaku. Bersyukurlah..Allah sangat sayang dan suka pada hamba-hamba NYA yang bersyukur..

Semoga bermanfaat!
Jumpa lagi...daaa


 
 

No comments:

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit atau masalah kesihatan.

Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.
Copyright to Idah Arba'i
Designed by UMIESUEstudio 2015