Saturday 11 October 2014

Set Bersalin Shaklee - Pengalaman berpantang Yang Terbaik

Berpantang Anak ke-4 dengan Set Bersalin Shaklee
.
Alhamdulillah Idah bersalin anak yang ke-4, baru Idah bertemu dengan PRODUK SHAKLEE. Jadinya Afiqah Hanani adalah baby SHAKLEE. Idah start consume Shaklee masa tu dah 7bulan nak masuk 8 bulan. Vitamin pertama adalah OSTEMATRIX. Ok bab tu idah dah cerita kat sini : Vitamin Ostematrix, I'm Fall In Love .

 Afiqah baru lahir...hari pertama (^__^)

Masa 9 bulan tu Idah memang dah tekad nak guna 1 Ser Bersalin. Nak cuba pulak set yang berasaskan vitamin pulak. No.1 sampai anak no.3 semuanya produk yang berbeza-beza. Dan semuanya Idah dapat rasai keberkesanannya.
.
Idah ambil Set Bersalin Premium. Hihi alang-alang dah jadi SID kan, so Idah cuba belaka. Kali ni Idah bersalin normal namun sungguh luka jahitan sangatlah banyak dan menyakitkan walaupun baby keluar mudah jer.

.

Bertenaga Dengan Set Bersalin Shaklee

Alhamdulillah sepanjang dalam pantang, Idah rasa sangat bertenaga walaupun kurang tidur dan dah tak rasa kepala ting tong serta tak rasa pun macam Zombi kampung Pisang..hahaha..:)

.

Siap boleh berjalan2 ke klinik sebab Afiqah pro-long Jaundise. Idah ni dari anak sulung sampailah no.4 ni anak kuning belaka. Cuma Afiqah walaupun pro long jaundise alhamdulillah hanya dirumah sahaja. So idah dapat berpantang dengan selesanya..kihkih.

.

Alhamdulillah syukur. Idah consume ESP(energizing soy protein) + Mealshake. Ianya membuatkan Idah lebih cergas, bertenaga, kenyang, dan BONUS rasa macam kulit lebih smooth dan licin.

.

Luka jahitan Episiotomi cepat Baik

Tak tahu lah kenapa luka jahit kali ni banyak sangat-sangat. Sampaikan nak berjalan dan bergerak pun terpaksa jadi mcm orang jepun dah. Hari pertama kat hospital memang Idah terpaksa makan ubat tahan sakit sebab terlalu sakit. Bayangkan ye, masa kena jahit Idah tak dibius pun..huwaaa..Selepas hari ke-3 balik rumah sendiri Idah terus consume ZINC COMPLEX. ALHAMDULILLAH selepas 4 hari makan 2biji setiap hari, Idah dah boleh tinggalkan ubat tahan sakit. 

.

Dah boleh bergerak dan berjalan duduk atas kerusi. Kalau tak memang baring je. Syukur alhamdulillah dengan izin ALLAH. Idah sejak dari anak sulung memang Idah tak makan vitamin2 yang pihak hospital bekalkan. Sama jer ada zinc+vitamin C+asid folik.

.

Tiada Masalah SEMBELIT

Hah ini lagi satu yang paling seriau dan menakutkan bila dalam pantang kan? Setuju tak ibu-ibu semua? Bukan sahaja menakutkan malah sanggup tahan berhari-hari dari "membuang najis" berikutan risau luka jahitan terkoyak. Idah juga alami masalah tu wahai ibu-bu semua. Hingga Misi kata tak perlu tak takut, kalau rasa nak buang tu jangan takut-takut.

.

Namun nasihat tu bagaikan curah air atas daun keladi. hihi. So masa berpantang Afiqah Hanani, idah consume MEALSHAKE + Ostematrix , Alhamdulillah settle semua masalah ni. Dalam Mealshake ada fiber dan kaya dengan serat untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

.

Bau aroma vanilla nya memang boleh Idah rasa ketagih. Hihi. Idah suka campurkan dengan ESP + Kurma. Idah blend kan semuanya. Rasa lebih halus dan ummpphhh... sedap..Tak percaya? Cubalah.(^__^)

.

Mudah Bersalin, Alhamdulillah

Ini satu lagi #shakleeEffect yang berlaku pada anak Idah. Idah start consume Shaklee iaitu vitamin Ostematrix sejak dari kandungan Idah 7 bulan dan Idah consume ESP masa dah 8 bulan. Masa bersalin tu alhamdulillah dalam 2 kali jer idah teran terus baby keluar dengan jayanya.

.

Kulit Afiqah bersih, licin, putih dan tiada ruam

Alhamdulillah ini betul Idah pun tak perasan pada mulanya. Bila dah masuk 2minggu umurnya baru idah nampak. Anak Idah yang ni takde pun alami merah2 di bahagian leher, celah-celah pelipat macam ketiak, peha. Tempat-tempat yang biasa bayi alami kemerahan-merahan. Kalau anak-anak Idah yang lain semua alaminya. Satu lagi Afiqah ni kulit putih dan licin. Memang cantik.Haha puji anak sendiri. Namun betul. Tak percaya? Trylah consume vitamin shaklee untuk Set Hamil. 

 

 My Family (^__^)

 

 Afiqah Hanani umur 1 hari ( hospital)

.

Sakit Pinggang & Lenguh Badan Hilang

Masa pantang anak ke empat ni, Idah betul-betul berpantang sendiri kat rumah. Suami yang menjaga sepenuhnya. Bab sakit pinggang, lenguh badan Allahuakhbar tok sah nak kata. Walaupun dah mengurut huhu... tak hilang pun.
.
Sakit pinggang tu rasa macam nak tercabut pinggang! Ni bukan rekaan tau. Ni betul saya rasa. Baru saya faham bila  mak cakap rasa nak tercabut pinggang.
Oh sangat perit..
.
Bab lenguh badan pun ye. Dah la Idah menyusu badan sepenuhnya baby. Lenguh nya dari bahu bawa ke tulang belakang dan efek pinggang
.
Lepas Ambil Ostematrix…
Subhanallah Maha Suci Allah, Malam Idah ambil 4 biji Ostematrix, esoknya dengan izin Allah, hilang semua sakit pinggang lenguh badan Idah!
Amazing !! Sangat lah tak sangka :)
Memang berbaloi-baloi lah Set Bersalin Shaklee ni. Alhamdulillah
.

3 Pilihan Set Bersalin Shaklee :

.
Ada 8 jenis supplement dalam Set Bersalin Shaklee yang Idah tawarkan. Namun anda boleh pilih mengikut bajet anda. Insya ALLAH set bersalin sangat menjimatkan sebab boleh terus makan sampai bila-bila.

Banyak khasiatnya jika kita terus amalkan set bersalin ni. Idah rasa bukan untuk bersalin malah untuk kesihatan yang Optimum. Idah dah 5bulan lepas bersalin, still continue makan supplemen ni. Jika ibu-ibu tak suka nak pakai bengkung, pilis dan bau2 herba tu boleh ambil set eksklusif tu. (^__^)

Pilihan #1 : Set Bersalin Shaklee Asas




Mengandungi 4 supplement penting untuk ibu berpantang; iaitu Zinc, Vit C, B-complex dan Vitalea. Set ini boleh di ambil oleh ibu-ibu yang bersalin secara normal atau pembedahan.
.
Ia membantu ibu untuk berpantang dengan lebih sihat dan tersenyum :
  1. Atasi masalah sembelit
  2. Keputihan yang merimaskan
  3. Rawat luka dalaman dan luaran
  4. Bantu ibu cergas bertenaga walaupun dalam pantang
  5. Bantu kecutkan rahim
  6. Kurangkan pening kepala, tekanan dan juga elakkan meroyan.

Pilihan #2 : Set Bersalin Shaklee Milk Booster



.

Set ini mengandungi 7 jenis vitamin atau supplemen untuk Ibu lebih sihat, cergas, bertenaga, bantu luka cepat sembuh, untuk elakkan stress atau sakit kepala(pengganti pilis) iaitu tambahan ESP, Vit c dan B complex.

Esp bantu ibu dapat belakan mineral dan protein yang secukupnya dan membuat susu bertambah pekat, susu lebih meriah memancut-mancut , bertenaga dan bantu pudarkan strecth mark serta kulit jadi lebih cerah dan sihat.Kulit baby pun lebih cantik, bersih, licin dan cerah.

Pilihan #3 : Set Bersalin Shaklee Premium (Khas untuk Kurus)



.

Set yang ini ada 8 jenis supplemen yang membantu Ibu-ibu kembalikan ke berat badan yang ideal ataupun berat sebelum mengandung. Set untuk ibu-ibu slim dan cantik.

Tambahan vitamin Lecithin iaitu untuk memecahkan lemak-lemak dan tidak melekat pada dinding sel kemudian diangkut keluar oleh Alfaflfa yang bertindak sebagai detox.

Esp bantu untuk ibu-ibu kawal rasa lapar iaitu dengan bekalkan tenaga segera dan tingkatkan sistem imun badan dan bina otot semula supaya membakar lemak-lemak jahat dalam tubuh.

Insya ALLAH tiada kesan kurus pada bayi sebab ianya membuang lemak-lemak jahat dan bantu susu jadi lebih pekat maka akan membuatkan bay lebih kenyang dan bonus tubuhnya lebih sihat dan montel. (idah suka baby montel..hihi)
.

Apa yang menariknya set bersalin shaklee ni? Apa kelebihannya??

1- Diperbuat daripada bahan2 semulajadi yang sesuai untuk tubuh kita.
2- Bahan-bahan yang bermutu tinggi memastikan bioavailability yang optimum.
3- Badan tidak perlu menguraikan bahan makanan kepada nutrien teringkas. Ini menjadikan tubuh kita 'kurang kerja'.
4- Sangat sesuai untuk penyusuan.
5- Mengelakkan meroyan.
6- Mudah dan tiada kesan sampingan.
7- Boleh dimakan sampai bila2, walaupun sudah habis pantang.
8- Juga boleh dikongsi bersama suami.

Idah dah cuba alhamdulillah memang best dan serasi. Satu lagi sangat-sangat menjimatkan kerana Set ni boleh digunakan terus lepas pantang sebab ianya hanya vitamin sahaja yang sememangnya badan kita perlukan. Pelaburan yang sangat menguntungkan!
.
Jom tengok pulak apa kata pengguna-pengguna lain :

.






Ada satu lagi masalah yang ibu-ibu dalam pantang paling takut iaitu SEMBELIT. Betul kan? Bagaimana nak atasinya? Idah tambah lagi vitamin iaitu MEAL SHAKES.
.

Alhamdulillah memang masalah sembelit sangat-sangat dapat di atasi. Idah juga ada TIPS EKSKLUSIF akan diberikan kepada pelanggan yang membeli set ini.
.
Idah juga syorkan ibu-ibu dapatkan krim Herbal Blend ni. Sangat best jika baby ada ruma susu, merah2 kat celah2 pelipat tu sapu HB ni insya ALLAH. Konsisten ye baru dapat hasila yang terbaik.



Macam Mana Nak Order Set Bersalin Shaklee?
Untuk yang berminat nak berpantang dengan Set Bersalin Shaklee, boleh ikuti 4 langkah mudah di bawah.
.
Langkah #1:
Buat bayaran ke salah satu akaun berikut:
  • Akaun Maybank : 1560 7587 5196 ( Zubaidah Arba'i)
  • Akaun CIMB : 7610943852 (Zubaidah Arba'i)

Harga untuk setiap Set Bersalin adalah seperti di bawah:
  • Set Bersalin Asas: RM 247.00
  • Set Bersalin Special Extra Milk: RM 543.00
  • Set Bersalin Special Exclusive: RM 596.00
Oh, kalau nak lagi jimat, boleh daftar terus jadi ahli Shaklee dengan yuran hanya RM65 untuk seumur hidup. Terus boleh dapat penjimatan sehingga 25%.

.
Langkah #2:
SMS atau WhatsApp ke 013 -9097825 maklumat berikut:
  1. Nama Penuh
  2. Alamat Untuk Penghantaran
  3. No Telefon
  4. Email

.

Langkah #3:
Tunggu Set Bersalin Shaklee anda sampai terus ke rumah anda :)
Penghantaran akan dibuat menggunakan Poslaju, Gdex ataupun CityLink dan biasanya memakan masa 1-3 hari bekerja. Paling lewat pun, 5 hari bekerja.

.

Langkah #4 :
Anda boleh klik icon di bawah dan terus di bawa ke website shaklee. Boleh pilih-pilih dan buat bayaran.
 





Idah Arba'i 
SID : 1127496
aurasihatceria@gmail.com
013-9097825

No comments:

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit atau masalah kesihatan.

Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.
Copyright to Idah Arba'i
Designed by UMIESUEstudio 2015