Friday 12 September 2014

Apa itu B2B yang sering diingatkan dalam Legasi AIS Magic?

Alhamdulillah kini kembali menulis. Kekadang bila kekeringan idea untuk menulis, Idah lebih suka menulis dalam bentuk puisi. hihi..Ada bakat juga menulis puisi rupanya. Nak tau masa Idah zaman sekolah, Idah sangat minat sertai pertandingan puisi, terutama SAJAK. Sokmo menang JOHAN tau. Juara bertahan gitu. Sayang nya dulu takde android,jika tak mesti berkeping2 gambar Idah share dengan semua. Nak kena selongkar album-album lama dulu gamaknya ni.

Hari ni nak share tentang ilmu yang paling basic di ajar sewaktu Idah mula2 join shaklee. Nama team Idah Akademi Sihat Ceria( ASC), di bawah mak Idah - Master 2b Fazlina. Dalam group banyak diserapkan dengan nilai2 pengisian rohani iaitu cara kita berhubungan dengan ALLAH. Terus terang Idah nyatakan, sebelum2 ni mmg agak sukar nak bangun malam sebab ye lah dah kepenatan di siang hari, malam mmg ketiduran. Jika terkejut pun mmg susah lah nak bangun.

Bulan pertama Idah join shaklee, Idah cuba paksa diri buat semua yang di bawah. Betul! untuk murah rezeki, kita perlu usaha, namun jika sudah tahu KUNCI NYA lagi mudah. Apa KUNCI NYA untuk jemput rezeki? Hah, mcm kitalah... Jika dijemput datang kenduri , jamuan makan-makan, mesti kita tak lepaskan betul tak? Kekadang tu sampai sesat2 cari jalan rumah namun tekadnya nak penuhi tuntutan tu tadi,Kita sanggup redah jer.. dengan jem nya, kekdng tu jln berlingkau2..sesak dalam bandar, kereta yang banyak.

hah dalam SHAKLEE , kami di ajar untuk perbaiki connection dengan ALLAH. So checklist di bawah ni wajib dipenuhkan. Mula-mula rasa berat, namun bila dah jadi kebiasaan..alhamdulillah. Tak caya? Buat je..selebihnya kita serahkan pada ALLAH jua..


Bawah ni titipan puisi sebelum entry di atas tu tertulis...hihi. Nak jugak masukkan ...hihi.. Sila baca dengan penuh emosi k..

Ingin menulis...
ingin menulis..
ingin menulis..
namun bila tiada kata untuk diluahkan..
tiada bicara bisa kulontarkan
tiada
tiada

kosong
kosong
kosong

Aku mula hilang arah..
Aku mula tidak tahu mana harus kumulai
Namun itu bukanlah tanda aku MENYERAH
Kerana dalam diriku masih ada SESUATU
yang belum kukeluarkan.


Ya, AKU INSAN HEBAT!
Ya, AKU INSAN HEBAT!
Ya, AKU INSAN HEBAT!

Jadi ini yang aku PATUT lakukan!
Muhasabah DIRI SENDIRI!






Aku masih di sini!
Di meja soho..
Idea Oh Idea

Idah Arba'i
SID: 1127496
(^__^)

No comments:

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit atau masalah kesihatan.

Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.
Copyright to Idah Arba'i
Designed by UMIESUEstudio 2015