Monday 15 September 2014

Macamana nak buat bisnes SHAKLEE?

Selamat petang semua,

Mood santai2 hari ni. Sambil puteri bongsu Ummi meragam entry ni sedang ditulis. Alhamdulillah musim cuti sekolah, ada kakak nya tolong jaga. Penuh semangat Ummi nak update blog. Ok hari ni Ummi nak share dengan semua cara-cara untuk mulakan bisnes SHAKLEE yang best dan masyuk ni. Alhamdulillah. Semoga perkongsian ummi ni akan membuka hati-hati yang membaca nak buat bisnes SHAKLEE secara serius.

Ummi hanya suri rumahtangga sepenuh masa. Dah 7 tahun Idah buat bisnes secara online. Dah macam-macam bisnes Idah ceburkan diri. Namun inilah yang paling Idah rasa best je buat. Tak stress, santai2..Ada group support yang best, Upline/Mentor yang sentiasa follow up, bagi cara macamana nak capai kejayaan seperti mereka. Jom baca ye. Berminat bolehlah contact Idah. Alhamdulillah pendapatan Idah sekarang dah 4 angka.

MEMULAKAN ONLINE SHAKLEE BIZ SECARA SERIUS

Bagi anak-anak yang serius ingin menjana pendapatan melalui SHAKLEE, mulakan online biz anda dengan:

1. Fikirkan nama kedai & logo yang sesuai
2. Bina FB Fan Page
3. Bina blog
 4. Daftar syarikat
5. Daftar dengan courier service (Poslaju, GDex etc
6. membuka Akaun semasa (preferably Maybank)

Untuk mendaftar syarikat, anda hanya perlukan 1-2jam di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) untuk urusan pendaftaran. Yang diperlukan hanyalah:1. IC2. Wang RM70-RM903. Rakan kongsi (Jika syarikat bersama)

Kenapa perlukan syarikat?
1. Meningkatkan kepercayaan pengguna
2. Boleh mendaftar dengan mana-mana syarikat courier, jadi item dapat di pick up dari kediaman / pejabat FOC tanpa anda perlu menapak ke pusat poslaju/courier. Jika tidak mendaftar, setiap kali pick up akan dicaj (Cth: Poslaju caj RM5/pick up)

Kenapa perlukan akaun semasa?
1. Anda boleh mendapatkan buku cek, jadi, pembayaran courier boleh dilakukan dengan mengeluarkan cek kepada posmen (posmen tidak terima cash)
2. Pengeluaran wang tanpa limit
3. Statement akaun semasa boleh digunakan untuk apply loan rumah/kereta/biz etc. terutama jika anda adalah WAHM

Akaun semasa boleh dibuka dengan:~ Deposit RM1k untuk akaun personal dengan menggunakan introducer yang menggunakan akaun semasa selama 1-2tahun atau lebih~ Deposit RM2k untuk akaun syarikat dengan menggunakan introducer yang menggunakan akaun semasa selama 1-2tahun atau lebih~ Paling mudah, mohon membuka akaun semasa melalui maybank2u. Tunggu maybank call lebih kurang lepas 3-7hari dengan deposit hanya RM500---->Lepas settle, nak withdraw balik deposit, boleh la. 


Fikir-fikirkan & Selamat merancang!

Di bawah ni juga Idah letak sekali apa bestnya buat shaklee ni :-

 
Untuk lebih lanjut boleh contact Idah ye:-

Idah Arba'i
013-9097825
whatsapp /Telegram/ wechat

4 comments:

Mohd Sabrie said...

oo..camtu ke cara nk start bisnes online..thanks 4 sharing :)

Nadzirah Bahari said...

Good info kak idah ��

Ibu Fateh said...

sama2..semoga bermnafaat :)

Ibu Fateh said...

Terima kasih Nad :)

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit atau masalah kesihatan.

Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.
Copyright to Idah Arba'i
Designed by UMIESUEstudio 2015