Tuesday 23 September 2014

Perkara yang perlu disemat setelah SING UP sebagai SID




1-Menentukan dan mengingati apa yang akan diperolehi hasil dari perniagaan. 
*Set Target harian, mingguan, bulanan dan tahunan dan INGAT!
*Aim Hasil iaitu Final UV yang anda akan achieve di Hujung bulan, Rangka peta perjalanan utk dicapai dalam SHaklee (Bila nak nek rank SV, Sr Sup, Coodi dan seterusnya)

"Orang kata Manusia bergerak kerana "sebab". Jika anda tidak mempunyai "sebab" anda tidak akan bergerak memulakan perniagaan.

2-MLM adalah spt pokok.
Dimulakan dari kecil, dijaga dengan teliti supaya hasilnya akan diperolehi berganda-ganda banyaknya pada masa hadapan. Bermula dari 5-10 biji benih akhirnya akan mengeluarkan berpuluh ribu buah setiap kali berbuah.
* Jadi kita x bolehlah harapkan hari ini kita sign-up esok kita dah dapat bonus 5 angka..

3-Balance 
Dlm perniagaan MLM, balance amat penting dan perlu. Balance antara menjual, menaja, memberi servis, follow up, memimpin kumpulan diibarat spt menunggang basikal..Pada permulaan menunggang basikal mestilah ada sokongan, bimbingan supaya tidak terjatuh.

4-Pergerakan produk di dalam MLM adalah spt pergerakan semut.
Utk smpkan produk ke hujung sanan, tak semestinya kita sendiri yang membawanya. Kita tinggal di KL tapi produk kita boleh smp ke seluruh Malaysia

5- Tidak ada masa yang sesuai.
Menunggu masa yang sesuai utk memulakannya adalah spt menunggu sehingga semua lampu isyarat di sepanjang jalan berwarna hijau baru memulakan perjalanan. **SESUATU YANG MUSTAHIL**

Ihsan : Iffa Anua

No comments:

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit atau masalah kesihatan.

Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.
Copyright to Idah Arba'i
Designed by UMIESUEstudio 2015