Tuesday 2 September 2014

MealShake Shaklee - Osemnyer untuk Hanani & Imam Muda Al fateh

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah..
Syukur masih dapat meneruskan misi update blog. Semoga kita semua sentiasa dalam keadaan sihat sejahtera. Ok Idah sebenarnya nak maklumkan Promosi Bulan September ni sungguh-sungguh mengejutkan. Pihak Shaklee buat promo 2 produk sekaligus.

RM0.00 Shaklee: Meal Shakes - Buy 3 Free 1(00P217) promotion from Sept till Oct'14. Place your order now! TQ

RM0.00 Shaklee: Collagen Powder - Buy 6 Free 1(00P210) promotion from Sept till Oct'14. Place your order now! TQ

Hah!! best ..best..best..kan?
nanti entry di bawah Idah akan ceritakan satu persatu tentang produk ni ye. Sekarang ni Idah nak cerita dulu testimoni Idah ambil mealshake sepanjang dalam berpantang sehinggalah kini. Bukan idah je..anak2 Idah pun suka accept my hubyy..:) Jom baca testimoni Idah:-

MOMMY TO BE & IBU DALAM PANTANG
Wajib ambil tahu !!

Idah bersalin pada 26/5. Masa kat hospital Afiqah kurang meragam sangat maybe sebab masa tu dia br je keluar melihat dunia kan. Hari ke 2, susu mmg tak banyak lagi , Afiqah mmg meragam. tak pernah 3 orang anak idah meragam mcm ni. Hati ibu mana yang tak risau kan... So bila balik rumah sendiri..idah terus ambil Mealshake + ESP pg tu. Idah campurkan dua2 ni untuk Idah rasa lebih kenyang lebih lama. Al maklumlah Ibu dalam pantang kan tak boleh banyak bergerak sangat. So menu ni sangatlah mudah di samping idah cicah dengan biskut kering. Alhamdulillah, SubhanaAllah.. Amazing!!
Selepas menyusu, Afiqah lebih cepat kenyang, tidur pun lena. Malam-malam pun Afiqah dah tak meragam.. Dia jadi seperti anak-anak Idah yang lain. Jenis tak meragam mana. Just bangun ikut time yang biasa dia bangun utk menyusu. Alhamdulillah.

2nd kesan yang paling best!!
Idah alami masalah sembeli yang teruk. Idah takut sangat-sangat nak mem"buang" berikutan luka jahitan tu terlalu banyak. Rasa seksa nak bergerak, berjalan. Sampaikan terpaksa makan juga ubat tahan sakit . Dalam 3hari juga, Perut memulas2 tapi tak berani. huhu.memang menakutkan kata upline ida..hihi.
Alhamdulillah selepas 3hari Idah consume MEALSHAKE dan ESP, baru Idah berani nak mem"buang" itupun selepas dapat TIPS EKSKLUSIF dari My BFF..hihi. Nak tahu Tips nya? Hah itu kenalah beli dengan Idah baru boleh bagi..kihkih.. Special for my loyal customer gitu..Syukur alhamdulillah sepanjang idah consume Mealshake dan esp..tahap lawasnya mmg best.. Tak risau tentang sakit luka lagi. Satu lagi testimoni tentang Mealshake ni boleh baca di entry : KLIK DI SINI.
Fuh.. Update blog ni pun boleh teringat bau mealshake yg best tu.
Best sgt..ada yang suka dan ada yang tak..
Idah dan anak2 suka..
Abahnya kurang...(^__^)



Apa itu Mealshake?
=> Mealshake adalah pemakanan lengkap, dari vitamin, mineral, protein dan ayat2 al-Quran. Ayat al-Quran? (^__^) Jangan cepat terkejut ye !!

Ya, semasa bancuh Mealshake, ibunya boleh baca Al-Fatihah, Selawat( 3kali), Doa untuk anak lebih sihat,cergas dan cerdas (surah2 utk anak2 boleh jer google..:) ) Insyaa ALLAH maka jadilah ia satu hidangan lengkap yang penuh khasiat dan berkat.


Mealshake multivitamin utk kanak kanak

Mealshake bukan sahaja sesuai untuk kanak-kanak, malah seisi keluarga. Macam-macam kebaikan Mealshake ini. Ia sesuai juga untuk ibu yang menyusu, mengandung, mereka yang berdiet,atlit dan macam-macam lagi. Jom baca sekilas fakta tentang Mealshake ni.

6 fakta tentang Mealshake:

1. Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

Antara kebaikan Mealshake ini ialah :
    • Rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
    • Sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas dan sesuai untuk seisi keluarga
    • Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
    • Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
    • Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
    • Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
    • Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
    • Meningkatkan selera makan anak
    • Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
    • Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
    • Menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
    • Amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti
     
     

french vanila flavor..bau eskrem.. 
Idah suka sangat2.. Anak2 idah lagi lah..:)

Mealshakes ini tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Jadi semuanya dari sember semulajadi. produk bagus dan hebat. Nak campur dengan Esp, performance Drink atau minuman lain pun boleh janji buka daripada minuman berkeifein dan air panas. 

Dan yang paling best sekarang ada Promosi Hebat BUY 3 FREE 1. Fuyooo best tu.. Rugi kalau tak grab peluang ni kan. Memang rugi lah kalau tak beli time tgh promosi ni.... hihihi.. setin ni kalau sorang anak je yg consume, boleh bertahan dlm 2-3bulan..  

Shelf life Mealshakes juga tak lama  (tempoh hayat expired) Ini utk menjamin kesegarannya, tapi tak rugi beli sekurang2nya ambil 1set (buy 6 free 1).. Kenapa? sebab kalau satu keluarga consume (ibu,ayah, anak 2-3org) setin tu utk sbulan sahaja... So kalau amik 1set blih simpan stok setengah tahun.. or share2 dgn kwn2..

Jadinya jika berminat nak beli cepat2 roger idah Arba'i 
sms/whatsapp/telegram : 013-9097825
email: aurasihatceria@blogspot.com






No comments:

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnosis atau menyembuhkan apa jua penyakit atau masalah kesihatan.

Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.
Copyright to Idah Arba'i
Designed by UMIESUEstudio 2015